5.12.2011

VOITTAJAVIIKONLOPPU

Viime viikonloppu meni täyspainotteiseti näyttelymerkeissä. Osallistuimme Hemmon kanssa lauantaina Helsinki Winner 2011-näyttelyyn ja sunnuntaina oli vuorossa Voittaja 2011.
Sunnuntai oli meille tulosten kannalta parempi päivä, vaikkakin haettu junnutitteli menikin hiuksenhienosti ohi kuonon :) Sijoituksena kuitenkin PU4 ja vara-sert. Lauantaina tuli pelkkä ERI, mutta ihan ok sekin.
Taso oli kova ja monia upeita koiria paikan päällä molempina päivinä.


Winner 2011 PU-kilpailun sijoitukset: 1. Way to Glow da Pedra da Anixa, 2. Claircreek Emilio Robusto,
3. Konkkaronkan Sattuman Summa, 4. Roy da Pedra da Anixa

photo: Arto Havana

20.11.2011

JYVÄSKYLÄSSÄ


Käväistiin tänä viikonloppuna Jyväskylän KV-näyttelyssä ja reissu oli kyllä mitä mukavin!
Vaikkei mitään erityistä pärjäämistä tullutkaan (Hemmo oli ERI, SA, JUK2), oli seura ihan mahtavan ihanaa, fiilis hyvä ja nyyttäritarjoilut loistavat!
Matkakin sujui rattoisasti, kun ei tarvinnut yksin ajella, sai senkin ajan turista koirajuttuja tyttöjen kera :)





Tässä Hemmo Hurmaaja mamman kanssa kehässä, Päivi Nevalan kuvaamana.


22.10.2011

ERKKARISSA!


Kyllä vaan muuten olikin tänään mahtavan hieno päivä Hyvinkäällä, Spanieliliiton erikoisnäyttelyssä!
Hemmon ja Madden kanssa sinne ajeltiin, 50:n muun portugeesin joukkoon esiintymään. Uroksia oli yhteensä 17 ja meidän ihana Hemmo niistä PU2 ja sai toisen sertinsä!! Voi mahoton sitä riemua mammalla ja huudosta päätellen myös kannustusjoukoissa :))
Eikä tosiaan huonolle hävitty, vaan komea Ribei, eli Hemmon eno, sijoittui ykköseksi.
Madde-kirppunenkin pärjäsi hienosti, vaikka ensi-askeleet isossa meluisassa hallissa jännittivätkin ihan hurjasti pikkuneitiä. Arvosanaksi saatiin ERInomainen ja sijoitus junnunarttujen 3.
Ja aivan ihania ihmisiäkin taas oli paikalla sankoin joukoin!

kuva: Päivi Nevala

21.9.2011

PENTUSIA, PENTUSIA !

Eilen tiistaina 20.9. oli sitten se odotettu päivä! Tytin synnytys alkoi aamulla 10 maissa ja kesti koko päivän, tuloksena mahtavat 11 pentua!
Uroksia 8 ja narttuja 3, kaikki mustia, osalla valkoisia merkkejä rinnassa ja varpaissa.
Synnytys meni kohtalaisen hyvin, joskin Tytti-parka oli lopulta aivan näännyksissä pitkän ja raskaan päivän jälkeen.
Hyvin hän kuitenkin jaksaa pentusia hoitaa, pienellä avustuksella tosin. :)

17.9.2011

MENESTYJÄT HYVINKÄÄLLÄ!


Oi, oi, miten meillä oli hieno iltapäivä tänään ryhmiksessä Hyvinkäällä!
Madde oli ensimmäistä kertaa virallisessa näyttelyssä, sai kunniapalkinnon ja oli ROP-pentu. Ja mikä aivan mahtavinta, hän osasi ja malttoi esiintyä aivan mielettömän upeasti! Kertaakaan ei ruvennut vikuroimaan seistessä vaikka tuomari tarinoi pitkät pätkät, eikä juostessa pomppinut eikä vetänyt lainkaan. Olin kyllä todella ylpeä pikku-neidin esiintymisestä :)



Ja Hemmokin meni todella hienosti! Juoksi niin iloisesti pää pystyssä ja häntä heiluen tyypilliseen tapaansa, mutta pitkän ajan seisottaminen ei herran kärsivällisyydelle oikein ole sopivaa. Istuminen tuntuisi vissiin siinä vaiheessa mukavammalta, mutta uskoisin, että maltti varmasti iän myötä kasvaa :)
Hemmo olikin PU2 ja ensimmäinen sertti tuli myös, koska paras uros oli jo valio. Joskin tuomari Rune Fagerström kyllä vertaili poikia pitkään ja lopuksi sanoi toisen uroksen omistajalle, että Hemmosta tulee vielä tulevaisuudessa kova vastus! :D



Nyt joutuu kyllä vähän miettimään, vieläkö sitä kuitenkin johonkin näyttelyyn ilmottautuisi ennen messaria... ;)

Roy da Pedra da Anixa "Hemmo" 10 kk

Hyvin kehittynyt ikäisekseen. Erinom. sukupuolileima. Hyvä koko. Erinom. pää, vahva kuono-osa. Tummat silmät. Oikea otsapenger, hyvä kallon vahvuus. Oikeanpituinen, pyöreä kaula. Hyvä eturinta. Erinom. runko, hieman pitkä lanne-osa. Hyvä lantio. Hyvä reiden leveys. Erinom. luusto. Hyvät raajat ja käpälät. Oikeanlaatuinen karva. Kantaa häntäänsä hyvin. Liikkuu hyvin.

Tuhannen Tähden Ganttipala "Madde" 8 kk

Erinom. koko, hyvät neliömäiset mittasuhteet. Hyvin feminiininen pää, jossa riittävä vahvuus. Riittävä otsapenger. Hyvät silmät ja korvat. Erinom. eturinta ja runko ikäisekseen. Vielä voimakkaasti pyöristynyt lanne-osa. Erinom. luusto. Hyvä karvanlaatu ja väri. Kantaa häntänsä ja liikkuu hyvin.

10.9.2011

PORVOOSSA

Tultiin juuri Porvoon kansallisesta näyttelystä ja hienolla menestyksellä saa tällä kertaa vähän ylpistellä! Hemmon upea sijoitus oli PU2 varasertillä, sekä ROP-Juniori!!
Loppukilpailuissa junnujen keskuudessa ei sitten menestystä tullut, mutta kilpa olikin tosi tiukka, kun kehässä oli samaan aikaan n. 40 erinomaista juniorikoiraa.
Tähän saavutukseen ollaan kuitenkin enemmän kuin tyytyväisiä :)
Ja onneksi oli kyläilypaikka lähistöllä, päästiin aamuisen rotukehän jälkeen kahvittelemaan ja hiukan lepäämään loppukehiä odotellessa. Ei tuntunut päiväkään niin pitkälle.

7.9.2011

EURO DOG SHOW


Kotiuduttiin maanantai-iltana aivan mahtavalta näyttely/lomareissulta Alankomaista!
Reissuun lähdettiin viime torstaina, kokoonpanolla Hemmo, minä ja ystäväni Katariina Pipsa-portugeesin kanssa.
Alkuun yövyimme aivan ihanassa Doldersumin pikkukylässä, 65km näyttelykaupungista Leeuwardenista, jonka jälkeen siirryimme sitten lomailemaan Amsterdamiin pariksi päiväksi.
Näyttelypäivä sattui perjantaille. Upea ilma, todella hyvin järjestetty iso näyttelyalue ja ihania ihmisiä eri maista. Tapasimme myös Hemmon portugalilaisen kasvattajan, Isabel Santosin.
Näyttely oli mahtava kokemus, vaikkei mitään titteleitä tullutkaan. Molemmat koirat kuitenkin saivat arvosanaksi EXCELLENT ja Hemmo sijoittui kolmanneksi junior-uroksissa, joita oli yhteensä neljä.
Ja ensi vuoden isoa reissua jo suunnitellaan :)

21.8.2011

JUNNUILUA


Käytiin Hemmon kanssa tänään Heinolan näyttelyssä, ekaa kertaa junior-luokassa.
Ilman SA:ta kylläkin jäätiin tällä reissulla, mutta arvosanaksi tuli kuitenkin ERINOMAINEN ja arvostelukin ihan hyvä. Tuomarina oli Hannele Jokisilta.


Vaikka Hemmo täällä kotipiireissä isolta ja massavalta näyttää perheen muiden koirien joulossa, oli hän kuitenkin aika keskenkasvuisen näköinen aikuisiin uroksiin verrattuna.
Mutta niinhän 9-kuisen kuuluukin olla, minun mielestäni ainakin.
Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa :)
Kiva näyttelyreissu kaikin puolin! Oli silmänruokaa koirien joukossa ja tuli uusia tuttavuuksiakin. :D

19.8.2011

ULTRASSA!


Kävimme tänään Tytin kanssa ultrassa ja ihania uutisia tulikin!
Monitorin ruudussa näkyi pienen pieniä pentusia, sydämet sykkien. Ihan varmasti saatiin laskettua viisi, mutta luultavasti kuudeskin siellä oli. Siis ainakin tämän verran. :)
Pennut syntyvät viikolla 38.



14.8.2011

PENTUNÄYTTELYSSÄ



Voi meidän pikkuista Maddea, joka upeasti avasi näyttely-uransa tänään Helsingin pentunäytelmissä!
Kehässä pyörähti 6 narttupentua, joista Madde hienosti sijoittui neljänneksi, päihittäen tällä kertaa siskonsa Mallan ja Jemman.
Vallatonta pentumeininkiä kyllä kehässä nähtiin, sehän kuuluu asiaan ja handleri Kenneth Wikströmiltä nähtiin myös ihan mallikas suoritus, kun ekaa kertaa elämässään hyppäsi kehään "oikeassa" näyttelyssä. Hyvä Madde ja Kentsu!!


Tällaista mieltä oli tuomari Eeva Anttinen Maddesta:

Feminiininen, mittasuhteiltaan oikea, sopivan kokoinen. Oikeailmeinen ja -linjainen nartun pää. Riittävä kaula, hyvä ylälinja. Riittävä rungon syvyys, riittävät kulmaukset. Oikeanlaatuinen karvapeite.



Sen jälkeen vallaton meno jatkui Siltamäen koirapuistossa, missä treffasi tällä kertaa peräti 18 portugeesia!! Siinä samalla pidettiin Madden ja sisarusten (Tuhannen Tähden G-pentue) tapaaminen. Mukaan meininkeihin saatiin myös kasvattaja Päivi sieltä Pohjanmaan liepeiltä!

Kuvassa vasemmalta pentusten isä Charlie, tytöt Madde, Gamma, Malla ja Jemma, sekä pojat Gunnar ja Goya.