31.8.2015

KAIKKEA MUKAVAA...!

Vihdoin ollaan saatu nauttia kesäkeleistä; auringosta ja veneilystä. Sirun pennutkin ovat jo niin isoja, että nauttivat päivittäin ulkoilusta pihalla juoksennellen.





Kaikkea huisin mukavaa on myös tapahtunut viime aikoina! 
Meidän ihana pikku keijukainen Miina valioitui Kouvolan näyttelyssä 22.8. Tuomarina oli Tarja Löfman ja arvostelu kuului näin:

2-vuotias erinomaisen tyyppinen narttu. Hyvä purenta ja väriin sointuva pigmentti. Oikeat pään mittasuhteet ja linjat. Oikeanmalliset korvat. Hienot rungon mittasuhteet. Tiivis ylälinja. Liikkuu tasapainoisella askeleella ylälinjansa säilyttäen. Oikein kannettu häntä.



FI CH Qimina Secure Power "Miina"


Sitten on astuteltu ;) Ihana Ukko-papparainen sai vielä kertaalleen tilaisuuden tulla isäksi, emänä yhdistelmässä Whoopi-tyttönen. Sällin ja Ukon linjat olen haaveillut jotenkin yhdistäväni, toivottavasti se nyt tässä toteutuu! Tiineys varmistuu syyskuun puolen välin jälkeen. 
Pentutiedustelut mimakonpwd@gmail.com tai 045 1054323/Mia.



Ja sitten vielä "viimeisenä vaan ei suinkaan vähäisimpänä" uutisena;
Kennelin vahvuuteen liittyi muutama päivä sitten ihastuttava kihara nuorimies AmberEyes' Magic Bilbo, kotoisammin Ilpo. Ilpo-ipana tuli Unkarista, kasvattajana Beata Steiner. Varsin reipas ja hauska poika tuo onkin, olen tosi tyytyväinen tulokkaaseen :)





30.7.2015

PORTUGEESIPENNUT SYNTYNEET!

Siru synnytti eilen viisi suloista pentua, neljä poikaa ja yhden prinsessan siihen kaupan päälle :) Kaikki sujui hyvin ja Siru on oikein maltillinen mamma pienokaisilleen. 
Kaikille pennuille on jo koditkin tiedossa.


Lisää kuvia ja juttuja Sirun pennuista löydät täältä.



26.7.2015

PYÖRISTYVÄ MAMMA

Siru tuli mammalomalle muutama päivä sitten. Massu on kovasti kasvanut, mutta kuitenkin suhteellisen pieni verrattuna aiempiin portugeesimammoihini, joiden pentulukumäärä on ollut kymmenen molemmin puolin.
Oma veikkaukseni taitaa kuitenkin olla hmmm...neljä...ehkä jopa viisi, mutta mitään suurpentuetta ei tällä kertaa ole kyllä odotettavissa. Yllätys olisi, jos tulee enemmän kuin viisi. Siinä mielessä harmillista, kun pentujaan odottelee kyllä useampi perhe, kuin mitä niitä on tulossa :(

Jännityksellä odottelen, montako sieltä tulla tupsahtaa ja minkä värisiä! Nyt vuorokausia on kasassa 58 (ensimmäisestä astutuksesta laskien) ja h-hetkeä odotellaan tulevalle viikolle. 




14.7.2015

VESITYÖKOULUTUKSESSA



Vietimme toissaviikonloppuna aivan huikean hienon tapahtumaviikonlopun Jyväskylän liepeillä, Surkeenjärven matkailutilalla. Oli nimittäin portugeesien vesityökoulutusta tarjolla kolmen päivän ajan! Ilmat suosivat (taisi olla se Suomen kesä yhden viikonlopun pituinen), paikalla oli kolmisenkymmentä ihanaa portugeesia ja kouluttajat alansa huippuja Portugalista; Silvino Macau ja Rodrigo Pinto. 
Perjantaina oli Silvinon teoriaosuus. Käytiin läpi rodun historiasta sen käyttötarkoitus ja miten tämä nykypäiväinen harrastumuoto palvelee sitä. Oppeihin kuului tietysti myös kokeiden sisällön ja sääntöjen läpikäyminen. Lauantaina Rodrigon opastuksella päästiin tutustumaan itse toimintaan käytännön harjoittelun merkeissä. Jokainen koirakko vuorollaan sai hyvät ohjeet kaikkiin osa-alueisiin; ohjaajan kanssa uimiseen, kelluvan esineen noutoon ja sukeltamalla uppoesineen noutoon. Eikä vesikään ollut kylmää! Tai sitten sitä ei kaiken jännityksen keskellä noteerannut :)
Sunnuntaina koulutettiin tulevat vesityökokeiden tuomarit leikkimielisen kokeen ohessa. Valitettavasti Ukon selkälihas äityi kipeäksi, joten meidän osallistuminen jäi haaveeksi. Päästiin sentään lauantaina treenaamaan ja Ukkelihan oli kaikissa osa-alueissa ihan mestari! Esineen luovutuksen suhteen tosin on "hieman" hiomista...heh.

Vielä tätäkin kautta kiittelen kaikkia osallistujia sekä järjestävää tahoa; Kovasen Anua ja Vesikoirat ry:tä. Also thank you our top trainers Rodrigo Pinto and Silvino Macau!

Kuvia tuli tietysti toooosi paljon. Parhaimmisto nähtävissä --> 

2.7.2015

KUULUMISIA

Kiirettä on pitänyt, kun ei ole edes tärkeitä päivityksiä mukamas kerennyt tehdä :)
Mutta... IHAN HUIKEITA KUULUMISIA viime viikonlopun Latvian reissulta:
Ihana Pikkukoila Malla (Fiveas Excellent Esmeralda), tuo meidän juuri 9kk täyttänyt pusukone ja kaikkien kaveri pärjäsi hienosti kovien kehäkettujen kanssa kehässä. Tuloksena ROP & Latvian Junior Winner-15 !! Minulla kyllä ihan itku pääsi, kun tuomari ojensi meille roppiruusukkeen... :)






Ja toiset huikena hienot kuulumiset koskee Sirua, eli tyttönen on tiineenä! Vauvamassu on jo aavistuksen verran huomattavissa, joten ultraamisen jätimme tälllä kertaa väliin. 
Seuraavaa portugeesipentuetta odottelemme siis syntyväksi viikolla 31/32.




Nyt tulevana viikonloppuna on myös jännittävää toimintaa tiedossa. Olemme lähdössä kolmeksi päiväksi portugeesien vesityökoulutukseen. Mukaan kouluttautumaan pääsee vesipeto Ukko. Tapahtumasta lisää myöhemmin...

25.6.2015

SYNTTÄRIONNITTELUT!

Von Herzen Brothers-ihanuudet täyttävät tänään yhden vuoden! 
Paljon onnitteluja ja herkullista juhlapäivää 
Telma, Peppi, Lila, Lili, Roni, Remu, Sulo, Voitto ja Ossi!

Kiitos myös kasvattien perheille ensimmäisestä yhteistyövuodesta :)


19.6.2015

JUHANNUSTERVEHDYS!



HYVÄÄ JUHANNUSTA!
TREVLIG MIDSOMMAR!
HAPPY MIDSUMMER!


13.6.2015

ELÄMÄ JATKUU...

Kirjoitin yhtenä päivänä Facebookin Mimakon-ryhmässä, että surun paras korjauskeino on ilo ja onnellisuus. Ja kyllähän tuo paikkansa pitää. Vaikka ikävä on aivan mahdoton, on kuitenkin sydän niin täynnä onnea ja iloa kun katselen noiden ihanien pikku hörökorvien kasvamista ja isompien koirien touhuja. Kesäkelit vaan jatkuu ja koko porukka nauttii suunnattomasti ulkoilusta.
Muutama kännykuva tässä siitä kertomaan...












10.6.2015

SUUREN SURUN PÄIVÄ




R.I.P. 
Mimakon Vekkuli Veijo
27.4. - 9.6.2015


Syttyi taivaalle uusi tähti,
koiraenkelinä tästä maailmasta lähti.
Hyvää matkaa pikkuinen,
täällä sinua ajattelen.


Veijosta lisää täällä.



















2.6.2015

IHANA KESÄN ALKU

Aurinko on meitä hellinyt viime päivinä ja elukat nauttivat ulkoilusta. Pihalammet kuhisevat vesiliskoja, kanat kotkottavat tyytyväisinä aitauksessaan, Hermes-kukkokin on oppinut kiekumaan :) Koirat kirmailevat pitkin pihaa ja välillä vähän vilvoittelevat lammessa. Miinan pikkupentusetkin pääsivät ekaa kertaa nurtsille telmimään ja hyvin viihtyivät! Ulkoilun jäkeen koko porukka sitten simahti sekunnissa umpiuneen, taisi olla jännittävää :)
Ja alustavasti näyttäisi sille, että kodit ovat löytyneet pikkuisille. Lähipäivinä varmistuu kaikkien osalta.






TYTÖT


Kissanpennutkin kasvavat kovaa vauhtia ja kaikille on koti tiedossa.

Ja vauva-asioissa kun kerran ollaan, niin tiedotusluontoisena asiana voisin kertoa, että Siru ja Skipper on nyt astutettu ;) Mikäli kaikki menee toiveiden mukaan, kenneliimme syntyisi sitten heinä-elokuun vaihteessa portugeesipentue!





Ja vielä saatiin ihana kesävieras muutamaksi päiväksi, kun Whoopi-tyttönen tuli hoitoon! 




ISÄ JA TYTÄR