28.4.2015

PENTUJA!





Nyt ne ovat täällä! Nimittäin ensimmäiset  Mimakon pragut!
Eilen päivällä, aivan yllättäin, ilman mitään "ennakko-oireita" Miina alkoi ponnistamaan voimakkaasti. Syöksyimme hetimiten pentulaatikolle, jonka vieressä seuraava kolmetuntinen sitten vierähtikin...tuloksetta. Ensimmäinen pentu ei vain ottanut tullakseen. 
Onneksi lähieläinlääkärimme (Linnunmäki) tiesi olla valmiudessa kaiken varalta ja pääsimme heti vastaanotolle. Tutkimisen jälkeen ratkaisuksi sovittiin sektio.
Voi niitä ilon kyyneliä, kun reilu puolen tunnin päästä sain syliini kolme pikkiriikkistä kitisevää pentusta hierottavaksi. Sydänhän siinä meinasi pakahtua!
Nyt pentulaatikossa köllöttää hyvin leikkauksesta toipunut rauhallinen Miina-mamma kahden pienen tytön ja yhden vielä pienemmän pojan kanssa. 
Saanko esitellä uusimman Mimakon kolmikon:

M. VALLOITTAVA VAPPU


M. VIEHKEÄ VILHELMIINA


M. VEKKULI VEIJO


Pentutiedustelut 045 1054323 / Mia tai mimakonpwd@gmail.com
Toiselle nartulle mahdollisesti sijoituskoti etsinnässä.

23.4.2015

KUULUMISIA...

Ihan ensin täytyy sanoa, että kyllä alkaa jo hurjasti jännittää!! Pian tupa täyttyy pikkuisista; ensin vuorossa Miinan synnytys ja vähän sen jälkeen syntyvät Iines-kissan pennut. 
Molemmat mammat taitavat kyllä synnyttää useamman pennun. Miinan massussa käy melkoinen jumputus ja painoakin on tullut lisää noin 600grammaa. Iineksen massu on aivan valtava ja selvästi hankaloittaa jo kissan liikkumista. Miina taasen kipittää ulkona reippaasti, vähän hitaammin kylläkin kuin muut :)








Ja näin kevään kunniaksi osallistuin valokuvakilpailuun, kun sattuikin löytymään sopiva kuva onnellisesta Hemmosta mieluisassa elementissään! Saa käydä äänestämässä, jos vaikka onni suosisi meitä ;)
Äänestämään pääset klikkaamalla linkistä ja kirjautumalla esim. Facebookin tunnuksilla sisään.


And for some fun, I decided to join a photo competition. Please, click the link and vote Hemmo "the mud dog" to win ;)






Ja pääsiäisen jälkeen käytiin myös tuttuun tapaan yhdistyksen kanssa esitteillä PetExpossa, Helsingin Messukeskuksessa. Perropoikien lisäksi meidän tiimistä portugeeseja edustivat Sälli, Telma, Siru ja Peppi. Lapsimessut toivat myös hurjasti pikkukäsiä silittelemään koiria, mutta todella hyvin kestivät karvakaverit taas tuollaisenkin hälinän ja väenpaljouden. En voi muuta kuin olla supertyytyväinen koirieni ja kasvattieni luonteista! :)






7.4.2015

PÄÄSIÄISEN PUHINAT

Kaikenlaista koiramaista juttua on pääsiäislomaan mahtunut :)
Taimilan porukka, eli Ukko, Taimi ja Helmi isäntäväkensä kera kävivät iltaa viettämässä pitkänä perjantaina. Oli kyllä laumalla hurjan hauskaa, kun pääsivät kokeilemaan meidän isännän uusinta hankintaa; tennispallon heittovartta. Huh, kyllä vauhtia piisasi! Helmi vielä kaiken juoksemisen jälkeen kokeili uimakoulun oppeja pihalätäkössä, vaikka se olikin osittain jäässä.







Näyttelyssä käytiin maanantaina Imatralla. Telmaa ekaa kertaa kehässä ja esiintyi aivan hirmuisen hienosti. Tuloksena EH ja oli tuomarin mielestä vielä kovin vauvamainen. No, mitäpä sitä 9-kuinen muuta voi ollakaan :) Velipoika Ossille tuli sama tulos. Tuomari Lena Danker on tunnetusti todella tiukka ja tarkka, eikä SA:ta saanut kuin YKSI ainoa koira! Se kyllä sitten olikin meidän ihanaisen Sällin kaunis tytär, Vedenhaltijan Viola ;)



Mimakon Flowers And Rust

Samoin eilen vietti FF-pentue (Madde x Kuuppa) 2-vuotis synttäreitään. Paljon onnitteluja Vickan, Neera, Helmi, Lumi, Poju, Teddy ja Luca!




Ja meidän suloinen kirppu senkun pullistuu pullistumistaan ja vielä olisi noin 3,5 viikkoa jäljellä. Pistää kyllä miettimään, miten mahtaa pikkuinen koira tiineyden loppuvaiheessa tätä menoa päästä edes liikkumaan!?




2.4.2015

PÄÄSIÄISTERVEHDYS!

Hyvää, rentouttavaa ja tietysti makoisaa pääsiäistä kaikille!
Toivottaa Mimakon-poppoo



Happy Easter!
Glad påsk!

31.3.2015

SYNTTÄRIJUHLAA!

Tuo meidän niin rakas Ukkeli, pappojen pappa, 
teräshermoinen herrasmies tänään 9 vuotta!
Onnittelut koko Mimakon C-pentueelle! Toivottavasti syntymäpäiväjuhla on kaikille koiruuksille onnellinen ja superherkullinen :)

Happy birthday Mimakon C-litter 9 years today!


30.3.2015

PENTUJA TULOSSA!

Nyt kyllä näyttää ihan varmalta, että saamme odotetun ensimmäisen pragupentueemme vapun aikoihin! Miina on alkanut lupaavasti pyöristymään ja nisätkin kasvavat päivä päivältä. Muutos on niin huikea, että ultraamista ei tarvinne enää tiineyden varmistamiseen ;)
Vuorokausia on nyt kasassa 30 (keskimmäisestä astutuspäivästä laskettuna).









Ja vaikkei tämä uutinen koirajuttuihin kuulukaan, niin meille on enemmänkin vauvoja luvassa toukokuussa. Kaunis kissaneitimme Iines on myös tiineenä! Kyllä näillä näkymin melkoista vilinää ja vilskettä riittää kesän tullen :)

14.3.2015

VUODEN KOIRAT

Vesikoirat ry julkisti tänään Vuoden koira-kilpailun voittajat ja mikä mahtavinta, Mimakon-tiimiin tuli kaksi uutta titteliä!
Mimakon Caruso eli Ukko, tuo pappojen pappa, itsepäinen ja silti mitä hurmaavin herrasmies oli vuoden 2014 VSP näyttelyveteraani ja hauskoista hauskin, pitkäkoipinen kaunotar Whoopi, virallisesti Mimakon Whoopidoo oli vuoden 2014 näyttelypentu! Huippuhienoa!! Olen todella onnellinen ja iloinen :)

WHOOPI

UKKO


11.3.2015

VOITOKAS PENTUNÄYTTELYPÄIVÄ

Viime sunnuntaina osallistuttiin Kouvolan pentunäyttelyyn kolmen koiran voimin. Ihana Pikkukoila Malla korkkasi näyttelyuransa hienosti ollen rotunsa paras pentu kunniapalkinnolla. Tuomari huomautti, kun ei häntä oikein nouse liikkeessä... Mutta eihän sitä nyt häntää nostella, kun hiukan kuitenkin uusi paikka jännitti ja hallissa oli kauhean kylmäkin pienelle koiranpennulle. Ryhmäkehässä ei sijoitusta tullut, mutta siellä jo häntäkin nousi iloisesti.
Portugeesit Ossi ja Peppi esiintyivät tosi hienosti; Peppi VSP, KP ja Ossi ROP, KP ja vautsi vau, RYP3 ! Upeeta ja mahtavaa! 



FIVEAS EXCELLENT ESMERALDA - MALLA 5 months






ROP MIMAKON IN YOUR ARMS - OSSI
tuomari Markku Mähönen
VSP MIMAKON KISS A WISH - PEPPI  



Kiitos kuvaajille!


Hassunhauska Telma (Mimakon Flowers And Rust) tuli kuun alusta pitkäaikaishoitoon. Ihanaa kun on tuollainen vauhdikas kakara kylässä, saa isäpappa Sällikin vähän kokoistansa juoksukaveria metsäpoluille. Telmalle on myös suunniteltu pari näyttelyä tässä kevään mittaan.







1.3.2015

SULHO KYLÄSSÄ

Saatiin tänne meille muutamaksi päiväksi ihana ja komea Vili lemmenlomailemaan Miinan kanssa. Nyt on pariskunta astutettu ja ihan hirmuisella jännityksellä odotellaan, syntyvätkö ensimmäiset Mimakon-pragut vapun kieppeillä!






Yhdistelmä KoiraNetissä




Vili ja tyttärensä Malla

Vilin hieno headstyle

1.2.2015

IHANAA VIIKONLOPUN VIETTOA

Ollaan taas vietetty tosi, tosi mukava viikonloppu kera ihanien koiruuksien!
Loppuviikosta saatiin tänne seuraksi Sällin ja Lissin tytär Telma, josta trimmin ja puunauksen jälkeen kuoriutui todella kaunis portugeesineiti. Sällikin on mielissään, kun on taas leikkikaveri kylässä. Ja nuo mahtavat lumikelithän oikein kutsuvat peuhaamaan hangessa :)


TELMA MUUTTUMISLEIKISSÄ - ENNEN JA JÄLKEEN










Lauantaina käytiin Lahdessa pentunäyttelyssä kera kolmen kakaran. Pentuset esiintyivät mallikelpoisesti ja tuloksethan olivat varsin upeat! 
Kasvattaja vaan unohti ladata kameransa akun ennen reissua, joten on tyytyminen muutamaan kännykkäkuvaan...

SULO - MIMAKON LOST IN TIME    ROP, KP

PEPPI - MIMAKON KISS A WISH    VSP, KP

OSSI - MIMAKON IN YOUR ARMS    PEK2, KP


Ja tänään saadaan vielä viettää ihanan ruskean kikkuran synttäripäivää, meidän isopoika Sälli 3 vuotta! Sankari saa päivän kunniaksi ekstrapaljon hellyyttä ja iltapalaksi jotain superherkkua.