23.2.2019

LISÄÄ HELMIKUUN HELLYYKSIÄ...


FANI ASTUTETTU!
Sain hienon tilaisuuden salaa toivomaani kaksoisastutukseen ja pentuset on nyt pistetty alulle! 




Helmikuun synttärisankareina juhlii neljäs Mimakon-pentue (Diva Desiree ja Daisy Dirlandaa), joilla ikää jo 12 vuotta! Kuvassa Diva, Tara jo pilvenreunalla...

kuva: Anna Hirvonen



5.2.2019

HELMIKUUN HELLYYTTÄVÄT JUTUT

Helmikuu aloitettiin ihan huippuhienoilla ja todellakin myös hellyyttävilla jutuilla ❤

Whoopi synnytti kymmenen suloista pienokaista 1.2. Synnytys oli todella vauhdikas ja meni hyvin. Pentueesta voit lukea lisää TÄÄLTÄ.

Muuten pennut ovat varattuja, mutta SIJOITUSNARTULLE ETSIN VIELÄ KOTIA! Sijoituskoti tulisi sijaita kohtuullisen lähellä Loviisaa (noin tunnin ajomatkan säteellä) ja turkinhoito-innostus on ehdoton vaatimus ;)
Mikäli kiinnostuit, kerro itsestäsi puhelimitse tai sähköpostitse:
mimakonpwd@gmail.com  045 1054323 / Mia



Tuona samaisena päivänä meidän komea kikkura juhli 7-vuotis syntymäpäiväänsä. Sälli-vaari sai siis synttärilahjaksi katraan uusia lapsenlapsia. Tosin en usko, että hän juurikaan tätä lahjaa arvostaa :D




Harrastusrintamalta saatiin aivan mielettömän upeita uutisia!! Mimakon Wagoneer "Hippu" oli loikkinut itsensä AGILITYVALIOKSI omistajansa Sini Johanssonin ohjauksella! Upeeta, mahtavaa ja superpaljon onnea!!! 



Ja vielä pikainen uutinen tammikuun puolelta.. Viron näyttelyreissu tuotti tulosta ja Mimakon-tiimissä on uusi muotovalio! Mimakon Aji Verde "Fani" oli molempina näyttelypäivinä ROP, sai sertin sekä FI ja EE MVA tittelit!
Sijoitusperheelle superkiitokset hyvästä hoidosta ja että Fani on ollut aina saatavilla kehään :)











4.1.2019

PENTUJA TULOSSA!


Hip hei, vuosi on kiva aloittaa kertomalla että meille tulee pentuja!! ❤
Niken ja Whoopin treffit olivat onnistuneet ja Whoopilla on havaittavissa sievä vauvamassun alku. Käytös on myös muuttunut mammamaisen seesteiseksi. Äitiyslomalle Whoopi tulee meille tammikuun puolessa välissä ja pentujen syntymää odotellaan viikon 5 loppupuolella.

Pentueelle on nyt avattu oma sivu, josta voit seurata tiineyden edistymistä ja aikanaan sitten pentujen kasvua.




20.12.2018

HYVÄÄ JOULUA!



WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS,
WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS,
WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS
AND A HAPPY NEW YEAR!

Mimakon-poppoo toivottaa kaikille
oikein rauhallista ja auvoisaa joulunaikaa!

Sydämelliset kiitokset kasvattien perheille sekä yhteistyökumppaneille kuluneesta vuodesta!
Olkoon vuosi 2019 entistäkin antoisampi!

❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤



10.12.2018

KAIKKEA KIVAA JA JÄNNÄÄ TAPAHTUU, osa 2

PENTUNEN TULI TALOON! ❤ ❤ ❤

Omia pentusia odotellessa piipahdin itsenäisyyspäivänä Oulun nurkilla, Tyrnävällä ja ajelin kotiin pieni pennunpallero kyydissä.

Olin jo astutuksen jälkeen alustavasti pentua kysellyt Vinksin Vonksin-kennelistä sen kivan sukutaulun vuoksi ja ihastus oli suuri, kun sieltä sitten aikanaan syntyi suloisia pikkulehmiä! 
Tämä parti color-väritys on lähes kaikissa maissa virheellinen, joten näyttelyyn meillä ei ihan kauheasti ole tulevaisuudessa asiaa... Mutta itse olen siitä aikojen alusta asti tykännyt ja salaa haaveillut omakseni jo vuosikausien ajan. En kuitenkaan ole viitsinyt värivirheellistä lähteä hankkimaan maailman toiselta puolelta. Nyt kun tilaisuuden sain, ei sitä todellakaan voinut jättää käyttämättä. Onhan nämä pennut sitäpaitsi meidän iki-ihanan Ukko-papparaisen lapsenlapsia!

Tämä reipas, rohkea, nokkela, sievä ja ryhdikäs tyttönen on siis Vinksin Vonksin Be Sweet, kutsumanimeltään Pamela
Mimakon-tiimin vahvistus sekä meidän perheenjäsen. Pamela on yhteisomistuksessa kasvattajansa Annen kanssa.








3.12.2018

KAIKKEA KIVAA JA JÄNNÄÄ TAPAHTUU...

Hieman on ollut tauolla blogin päivitys, mutta nyt on taas paljon kivoja uutisia ❤
Ihan ensimmäiseksi täytyy hehkuttaa meidän viikon takaista näyttelymenestystä!
Käytiin Virossa, Narvan kaikkien rotujen näyttelyssä Fanin (M. Aji Verde) ja Lempin (M. That's Amore) kanssa, eikä tosiaan tarvinnut tulla tyhjin käsin kotiin.
Lauantaina Fanille ROP, SERT ja RYP4 !! Lempi sen sijaan hääräsi kehässä miten sattuu ja sai H, koska tuomari ei saanut mitään selvää liikkeistä. Sunnuntaille vähän rauhoiteltiin tilannetta ja Lempi olikin sitten PN2 kera junnusertin. Fanille taasen ROP ja SERT. Ryhmiin ei keretty jäämään enää sunnuntaina, koska startattiin kotimatkalle. 

Lauantaina osallistuimme myös naamiaiskilpailuun. Voittoja ei siinä tullut, mutta sitäkin hauskempaa oli :D Kuvia naamiaisista löytyy myös täältä.
Oli kyllä aivan fantastinen ja varsin rattoisa reissu. Kiitoksia ja onnitteluja matkakumppaneille; pragu Karmalle ja bokseri Rauhalle emäntineen!! 












Nyt on myös laitettu ensi vuoden ensimmäinen pentusatsi tilaukseen ❤❤❤
Nikke ja Whoopi ovat olleet kyläilemässä meillä muutaman päivän ajan ja astutukset on hoidettu mallikkaasti, Nikelle tyypillisen coolisti :D 
Jännityksellä odotellaan seuraavat neljä viikkoa, onnistuiko homma...
Yhdistelmän sukutaulua voit vilkaista täältä.




Ja sitten vielä synttärionnitteluja chili-pentueelle! 23.11. tuli kaksi vuotta täyteen ❤










19.9.2018

ALKUSYKSYN KUULUMISIA

Kävimme isännän kanssa reilu viikko sitten Virossa, Luigessa näyttelyssä pikku Tifin kanssa. Kiva viikonloppu kaiken kaikkiaan, eikä näyttelytuloksetkaan olleet hassummat ;)

ROP, SERT ja tämän myötä FI ja EE MVA!! 

Tifin kanssa on nyt näyttelyt saatu pakettiin ja alamme tosissaan miettimään sulhoa ensi vuodelle.


























Muita synttärisankareita ovat JUST-pentueen lapsukaiset, 20.9. jo 7 vuotta!! Sekä W-pentue 26.9. 5 vuotta. ONNEA, ONNEA, ONNEA ❤❤❤

Ihan huippuja harrastustuloksiakin on saatu taas lisää;
- Mimakon Wagoneer, eli Hippu kera ohjaajansa saavuttivat agilityn Uudenmaan maksien piirimestaruuden 2018!!
- Samaan aikaan ihku Nikkemies vetäisi kisoissa maksien kakkossijan sekä luvan! 
- Mimakon In Your Arms, Ossi on osallistunut kesän aikana kolmeen toko-kokeeseen ja saanut kaikista ykköstuloksen sekä voitti tokon rotumestaruuskisoissa alo/avo-luokkien rotumestaruuden! 

Hienoa työtä ja taitavia koiria ❤ 
Hirmuisesti onnea ja superkiitokset ahkerasta harrastamisesta Sadulle, Moonalle ja Sinille ❤

HIPPU   kuva: Sini Johansson
OSSI   kuva: Aleksi Olli


Mimakon-joukkoon on "syntynyt" myös uusi kaverikoira!
M. Sparkling Codorniu, eli Seda on suorittanut hyväksytysti Kennellliiton kaverikoiratestauksen. Hieno homma ❤ 

Seda   kuva: Johanna Wäänänen


Kotijoukkojen kaverikoira Sälli pitää nyt välivuoden virallisesta kaverikoiratoiminnasta emännän hektisen työ/opiskelutahdin takia. Mutta "rapsutteluhomma" ei meillä kuitenkaan jää kokonaan tauolle, vaan Sälli sekä Miina ja Malla pääsevät säännöllisesti piristämään työpaikkani asukkaita. 
















9.8.2018

KUULUMISIA...



Meidän letkeä Lempi-Lempukka kävi viime viikonloppuna pentunäyttelyssä Loviisassa ollen ROP pentu!
Hienosti tyttönen meni, vaikka harjoittelut olivat jääneet ihan olemattomiin. Ennen kehää pikaisesti treenatessa juokseminen sujui upeasti, mutta kehässähän on tarkoitus pitää hauskaa, joten Lempi päätti lähinnä roikkua mamman lahkeessa kiinni juostessaan :D
Tuomareiden (Eeva Resko ja viereisen kehän Helin Tenson, jotka virallisestikin arvostelevat portugeeseja) kanssa keskusteltiin hetki värityksestä ja sain kuitenkin heidät vakuutettua, ettei valkoinen osuus ole liian vallitseva. Mikä on aivan totta, koska 1/3 saa valkoista koirassa olla. Eli se KP sitten myös saatiin. Arvostelukin oli oikein kivaa luettavaa.

Hyvin kehittynyt narttupentu. Hyvä pää ja ilme. Hyvät mittasuhteet. Erittäin hyvin kulmautunut edestä ja hyvä eturinta. Hyvä takaosa, liikkuu sivulta ja edestä hyvin, takaa hieman huolimattomasti.









Elokuun synttärisankari Tifille onnitteluja 2-vuotispäivänä ❤❤❤
Syyskuussa lähdetäänkin sitten kokeilemaan valiosertiä... ;)