25.4.2019

KEVÄISIÄ KUULUMISIA, MONENLAISTA JUTTUA...

Kevät on edennyt jo pitkälle ja kesää odotellaan, etenkin niitä uimavesien lämpenemisiä! Koirat kyllä varmaan meinaavat jo talviturkin heittää heti kun rantaan pääsevät, eli kenties ihan lähipäivinä...






PENTUJA!! 

Kolme päivää sitten oli jännät paikat, kun kuumeisena päivystin pentulaatikon reunalla roikkuen Fanin synnytystä. 
Melkoinen äijäkatras sieltä sitten syntyi; kahdeksan urosta ja vain yksi narttu! Yllättävästä sukupuolijakaumasta johtuen vapaana on muutama komea portugeesipojan alku!

Pentujen oman sivun löydät TÄÄLTÄ.




Tässä kuukauden sisään on ollut paljon synttärisankareitakin.








❤ 31.3. meidän ihana Ukko sisaruksineen, eli Mimakon C-pentue täytti huikeat 13 vuotta!
❤ 1.4. pragupoika Aprilli Alvar, eli Gus 2 vuotta!
❤ 6.4. FF-portugeesipentue täytti 6 vuotta!
❤ 18.4. pikkurotat "Jätkä ja Pätkä" juhlivat ekaa vuottaan!
❤ 27.4. ensimmäinen pragupentueeni täyttää 4 vuotta!

Tuhannesti synttärionnea ja iloa jokaisen synttärisankarin elämään!


Pari viikkoa sitten kävimme Hennan kanssa pikaisen reissun Ruotsissa. Kotiintuomisina kyydissä kökötti pikkuinen, rohkea, reipas ja komea portugeesipoika BEN, eli virallisesti Aplicado Anjo Da Neve. Ben muutti Helsinkiin sijoituskotiin Hennan, Efun ja isoveikka Edwinin sekä pappakoira Mikin luokse. Hänen olisi tarkoitus jatkaa Niken jalanjälkiä hienona jalostuskoirana Mimakon-tiimissä.









Ja sitten tällä erää viimeiset kuulumiset... Valitettavasti joudun toteamaan, että pitkän harkinnan jälkeen pragukasvatukseni on tullut tiensä päähän. En tiedä onko tämä päätös ikuinen vai joudunko sen vielä jossain vaiheessa vetämään sanani takaisin, mutta ainakaan lähivuosina tuskin pragupentueita meiltä enää syntyy.
Monet syyt painavat tämän päätöksen takana, mutta toivottavasti jotkin niistä ajan myötä muuttuvat ja saisin vielä hyvillä mielin palata tämän ihastuttavan rodun pariin myös kasvatuksen merkeissä.
Sijoituskoiria minulla ei enää ole, kotona meitä ilahduttavat hauskat hörökorvat Miina ja Malla. 




















29.3.2019

KOHTI KEVÄTTÄ!

Muutamat ihanat aurinkopäivät ovat jo antaneet pienen aavistuksen kevään tulosta. Ilmatkin lämpenevät ja koirat, pentuja myöten, viihtyvät paremmin ulkopuuhissa.
Whoopin ja Niken pentuset ovat jo 8-viikkoisia, osa jo uusissa kodeissaankin. Joten tässä vaiheessa voi alkaa odottelemaan seuraavia pienokaisia, nimittäin Fani on tiineenä! ❤ 






Pentueen oma sivu on nyt avattu.






23.2.2019

LISÄÄ HELMIKUUN HELLYYKSIÄ...


FANI ASTUTETTU!
Sain hienon tilaisuuden salaa toivomaani kaksoisastutukseen ja pentuset on nyt pistetty alulle! 




Helmikuun synttärisankareina juhlii neljäs Mimakon-pentue (Diva Desiree ja Daisy Dirlandaa), joilla ikää jo 12 vuotta! Kuvassa Diva, Tara jo pilvenreunalla...

kuva: Anna Hirvonen



5.2.2019

HELMIKUUN HELLYYTTÄVÄT JUTUT

Helmikuu aloitettiin ihan huippuhienoilla ja todellakin myös hellyyttävilla jutuilla ❤

Whoopi synnytti kymmenen suloista pienokaista 1.2. Synnytys oli todella vauhdikas ja meni hyvin. Pentueesta voit lukea lisää TÄÄLTÄ.

Muuten pennut ovat varattuja, mutta SIJOITUSNARTULLE ETSIN VIELÄ KOTIA! Sijoituskoti tulisi sijaita kohtuullisen lähellä Loviisaa (noin tunnin ajomatkan säteellä) ja turkinhoito-innostus on ehdoton vaatimus ;)
Mikäli kiinnostuit, kerro itsestäsi puhelimitse tai sähköpostitse:
mimakonpwd@gmail.com  045 1054323 / Mia



Tuona samaisena päivänä meidän komea kikkura juhli 7-vuotis syntymäpäiväänsä. Sälli-vaari sai siis synttärilahjaksi katraan uusia lapsenlapsia. Tosin en usko, että hän juurikaan tätä lahjaa arvostaa :D




Harrastusrintamalta saatiin aivan mielettömän upeita uutisia!! Mimakon Wagoneer "Hippu" oli loikkinut itsensä AGILITYVALIOKSI omistajansa Sini Johanssonin ohjauksella! Upeeta, mahtavaa ja superpaljon onnea!!! 



Ja vielä pikainen uutinen tammikuun puolelta.. Viron näyttelyreissu tuotti tulosta ja Mimakon-tiimissä on uusi muotovalio! Mimakon Aji Verde "Fani" oli molempina näyttelypäivinä ROP, sai sertin sekä FI ja EE MVA tittelit!
Sijoitusperheelle superkiitokset hyvästä hoidosta ja että Fani on ollut aina saatavilla kehään :)











4.1.2019

PENTUJA TULOSSA!


Hip hei, vuosi on kiva aloittaa kertomalla että meille tulee pentuja!! ❤
Niken ja Whoopin treffit olivat onnistuneet ja Whoopilla on havaittavissa sievä vauvamassun alku. Käytös on myös muuttunut mammamaisen seesteiseksi. Äitiyslomalle Whoopi tulee meille tammikuun puolessa välissä ja pentujen syntymää odotellaan viikon 5 loppupuolella.

Pentueelle on nyt avattu oma sivu, josta voit seurata tiineyden edistymistä ja aikanaan sitten pentujen kasvua.




20.12.2018

HYVÄÄ JOULUA!



WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS,
WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS,
WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS
AND A HAPPY NEW YEAR!

Mimakon-poppoo toivottaa kaikille
oikein rauhallista ja auvoisaa joulunaikaa!

Sydämelliset kiitokset kasvattien perheille sekä yhteistyökumppaneille kuluneesta vuodesta!
Olkoon vuosi 2019 entistäkin antoisampi!

❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤



10.12.2018

KAIKKEA KIVAA JA JÄNNÄÄ TAPAHTUU, osa 2

PENTUNEN TULI TALOON! ❤ ❤ ❤

Omia pentusia odotellessa piipahdin itsenäisyyspäivänä Oulun nurkilla, Tyrnävällä ja ajelin kotiin pieni pennunpallero kyydissä.

Olin jo astutuksen jälkeen alustavasti pentua kysellyt Vinksin Vonksin-kennelistä sen kivan sukutaulun vuoksi ja ihastus oli suuri, kun sieltä sitten aikanaan syntyi suloisia pikkulehmiä! 
Tämä parti color-väritys on lähes kaikissa maissa virheellinen, joten näyttelyyn meillä ei ihan kauheasti ole tulevaisuudessa asiaa... Mutta itse olen siitä aikojen alusta asti tykännyt ja salaa haaveillut omakseni jo vuosikausien ajan. En kuitenkaan ole viitsinyt värivirheellistä lähteä hankkimaan maailman toiselta puolelta. Nyt kun tilaisuuden sain, ei sitä todellakaan voinut jättää käyttämättä. Onhan nämä pennut sitäpaitsi meidän iki-ihanan Ukko-papparaisen lapsenlapsia!

Tämä reipas, rohkea, nokkela, sievä ja ryhdikäs tyttönen on siis Vinksin Vonksin Be Sweet, kutsumanimeltään Pamela
Mimakon-tiimin vahvistus sekä meidän perheenjäsen. Pamela on yhteisomistuksessa kasvattajansa Annen kanssa.








3.12.2018

KAIKKEA KIVAA JA JÄNNÄÄ TAPAHTUU...

Hieman on ollut tauolla blogin päivitys, mutta nyt on taas paljon kivoja uutisia ❤
Ihan ensimmäiseksi täytyy hehkuttaa meidän viikon takaista näyttelymenestystä!
Käytiin Virossa, Narvan kaikkien rotujen näyttelyssä Fanin (M. Aji Verde) ja Lempin (M. That's Amore) kanssa, eikä tosiaan tarvinnut tulla tyhjin käsin kotiin.
Lauantaina Fanille ROP, SERT ja RYP4 !! Lempi sen sijaan hääräsi kehässä miten sattuu ja sai H, koska tuomari ei saanut mitään selvää liikkeistä. Sunnuntaille vähän rauhoiteltiin tilannetta ja Lempi olikin sitten PN2 kera junnusertin. Fanille taasen ROP ja SERT. Ryhmiin ei keretty jäämään enää sunnuntaina, koska startattiin kotimatkalle. 

Lauantaina osallistuimme myös naamiaiskilpailuun. Voittoja ei siinä tullut, mutta sitäkin hauskempaa oli :D Kuvia naamiaisista löytyy myös täältä.
Oli kyllä aivan fantastinen ja varsin rattoisa reissu. Kiitoksia ja onnitteluja matkakumppaneille; pragu Karmalle ja bokseri Rauhalle emäntineen!! 












Nyt on myös laitettu ensi vuoden ensimmäinen pentusatsi tilaukseen ❤❤❤
Nikke ja Whoopi ovat olleet kyläilemässä meillä muutaman päivän ajan ja astutukset on hoidettu mallikkaasti, Nikelle tyypillisen coolisti :D 
Jännityksellä odotellaan seuraavat neljä viikkoa, onnistuiko homma...
Yhdistelmän sukutaulua voit vilkaista täältä.




Ja sitten vielä synttärionnitteluja chili-pentueelle! 23.11. tuli kaksi vuotta täyteen ❤










19.9.2018

ALKUSYKSYN KUULUMISIA

Kävimme isännän kanssa reilu viikko sitten Virossa, Luigessa näyttelyssä pikku Tifin kanssa. Kiva viikonloppu kaiken kaikkiaan, eikä näyttelytuloksetkaan olleet hassummat ;)

ROP, SERT ja tämän myötä FI ja EE MVA!! 

Tifin kanssa on nyt näyttelyt saatu pakettiin ja alamme tosissaan miettimään sulhoa ensi vuodelle.


























Muita synttärisankareita ovat JUST-pentueen lapsukaiset, 20.9. jo 7 vuotta!! Sekä W-pentue 26.9. 5 vuotta. ONNEA, ONNEA, ONNEA ❤❤❤

Ihan huippuja harrastustuloksiakin on saatu taas lisää;
- Mimakon Wagoneer, eli Hippu kera ohjaajansa saavuttivat agilityn Uudenmaan maksien piirimestaruuden 2018!!
- Samaan aikaan ihku Nikkemies vetäisi kisoissa maksien kakkossijan sekä luvan! 
- Mimakon In Your Arms, Ossi on osallistunut kesän aikana kolmeen toko-kokeeseen ja saanut kaikista ykköstuloksen sekä voitti tokon rotumestaruuskisoissa alo/avo-luokkien rotumestaruuden! 

Hienoa työtä ja taitavia koiria ❤ 
Hirmuisesti onnea ja superkiitokset ahkerasta harrastamisesta Sadulle, Moonalle ja Sinille ❤

HIPPU   kuva: Sini Johansson
OSSI   kuva: Aleksi Olli


Mimakon-joukkoon on "syntynyt" myös uusi kaverikoira!
M. Sparkling Codorniu, eli Seda on suorittanut hyväksytysti Kennellliiton kaverikoiratestauksen. Hieno homma ❤ 

Seda   kuva: Johanna Wäänänen


Kotijoukkojen kaverikoira Sälli pitää nyt välivuoden virallisesta kaverikoiratoiminnasta emännän hektisen työ/opiskelutahdin takia. Mutta "rapsutteluhomma" ei meillä kuitenkaan jää kokonaan tauolle, vaan Sälli sekä Miina ja Malla pääsevät säännöllisesti piristämään työpaikkani asukkaita.